Duurzaamheid

De Waterlandse Hockey Club heeft de ambitie om waar mogelijk een duurzame club te zijn. We hanteren een 'gezonde kantine'-beleid en zijn maatschappelijk betrokken.

Duurzaamheid

We gaan duurzaam om met de middelen die we nodig hebben. We gebruiken zo min mogelijk bronnen en spullen. We hergebruiken waar we kunnen. En we maken zoveel

mogelijk gebruik van duurzame oplossingen. Bewust uitdragen van ons beleid hoort daarbij.

Een aantal voorbeelden van ons duurzame karakter:

- Samenwerking met de Ocean Cleanup.

- Ons clubhuis is een fraai voorbeeld van hergebruik: dit was voorheen het clubhuis van een Friese kaatsvereniging.

- LED verlichting van het veld, sinds 2021.

- Bij ons krijg je je koffie of thee niet in wegwerpbekers, maar in mokken.

Gezonde kantine-beleid

- Bij de bar in het clubhuis zijn voornamelijk duurzamere, locale en/of gezondere keuzes te krijgen.

- Altijd gratis fruit, mogelijk gemaakt door lokale groothandel Dick Schaap.

Maatschappelijk betrokken

We faciliteren de hockeysport voor alle kernen van Waterland. Ons lidmaatschap van de gemeenschap waar we bij horen, nemen we serieus. Onze deuren staan actief open voor scholen, andere verenigingen en doelgroepen in onze samenleving die minder makkelijk toegang hebben tot de hockeysport.