Sponsoring

Sponsoring vormt voor iedere sportvereniging een onmisbare bron als het gaat om het voortbestaan en de ontwikkeling van de club. Voor de Waterlandse Hockey Club is dat niet anders. Wij benutten de sponsorbijdragen om de hockeyclub verder op te bouwen en kwaliteit te kunnen waarborgen met goede trainers en materialen.

Hockey is in Nederland een succesvolle sport. Onze leden en hun achterban vormen een  interessante doelgroep voor bedrijven en instellingen, die op een ongedwongen en sportieve manier met hen in contact willen komen. Daarnaast vormen de sponsors een interessant netwerk in de regio. Reden waarom bedrijven vaak kiezen voor onze club om deel uit te maken van de çommunity van de Waterlandse hockeyclub en in de regio.

Als sponsor is er een scala aan mogelijkheden om uw bedrijf onder de aandacht van ons actieve ledenbestand te brengen. Het meest toegankelijk is om een reclamebord langs het veld te plaatsen of een vermelding te hebben in het clubhuis. Ook is het mogelijk om een team te sponsoren met een trainingspak of het ondersteunen van een hockey evenement/toernooi waaraan uw bedrijfsnaam wordt verbonden.

Mocht u interesse hebben om WHC financieel of op een andere manier te ondersteunen, dan kijken wij graag samen met u naar de mogelijkheden. Waarbij wij graag meedenken over de combinatie van de belangen van uw bedrijf en onze doelstellingen.

Sponsoring is fiscaal 100% aftrekbaar indien de sponsor in ruil publiciteit/reclame verkrijgt. Beroepskosten. Sponsoring wordt aanvaard als een beroepskost als de sponsoring aanleiding geeft tot publiciteit voor de onderneming. In dat geval worden de kosten aanzien als publiciteits- of reclamekosten.

Handige informatie over sponsoring vind je ook op de
website van KvK.

Sponsortarieven

• Bord langs veld: € 100,- per kwartaal of € 350 per jaar (minimale contractduur 3 jaar)
  • Shirtsponsoring:  VRAAG NAAR DE MOGELIJKHEDEN!
  • Advertentie homepage website: € 250,- per jaar voor een banner met link naar uw website

Naast de hierboven genoemde sponsormogelijkheden heeft de club nog een aantal wensen voor gesponsorde items.

• Hockeyballen, bidons, trainingsmaterialen met bedrijfslogo
  • Tribune op de heuvel
  • Openingsfeest 31 augustus
  • Oliebollen toernooi 31 dec.
  • Sticktassen voor alle jeugdleden met bedrijfsnaam.

Het is voor ons belangrijk om een goede relatie met uw op te bouwen. Meer te doen, dan alleen over geld praten. Zo horen we graag welke communicatiedoelen u wilt bereiken, zodat we de best passende optie kunnen kiezen of kunnen ontwikkelen.

Als sponsor van WHC laat u in elk geval uw betrokkenheid bij de club en de Waterlandse gemeenschap zien en heeft u een interessant netwerk met alle sponsoren van WHC. We organiseren minimaal een keer per jaar met alle sponsoren een leuke middag zoals bijvoorbeeld varen op het IJsselmeer met aansluitende borrel of een sponsor barbecue op WHC.

Wanneer u de Waterlandse Hockey Club wilt ondersteunen, en u meer informatie over de mogelijkheden zoekt, dan kunt u contact opnemen vmet Christiaan Swen via: sponsoring@waterlandsehockeyclub.nl.

Teamsponsoring en reclame

Het is fantastisch wanneer een lid van de club of een ouder de naam van zijn/haar bedrijf aan een team wil koppelen door het sponsoren van bijvoorbeeld wedstrijdkleding, trainingspakken, jacks, sweaters of sporttassen en deze te voorzien van bedrijfsnaam of bedrijfslogo.

WHC stelt het daarbij op prijs dat herkenbare en uniforme kleding voor haar leden, gemak en betaalbaarheid voor de teamsponsors en tegelijkertijd de belangen van onze clubsponsors optimaal en zorgvuldig worden bewaakt. Om voor alle partijen duidelijkheid te verkrijgen zijn er daarom spelregels en tarieven voor sponsoring opgesteld. Vooral om de bonte variatie aan logo’s, kleuren en (onjuiste) woordmerken tegen te gaan. Zo is het niet toegestaan het logo van WHC en/of verwante beeld- en woordmerken op enigerlei wijze af te drukken of te gebruiken op kleding of andere uitingen zonder voorafgaande toestemming van de sponsorcommissie.

Deze spelregels gelden voor elke sponsor van WHC en vindt u hier.

Ook voor meer informatie over (team)sponsoring kunt u contact opnemen met de sponsorcommissie via: sponsoring@waterlandsehockeyclub.nl.